måndag 17 mars 2014

Körsång och 5:2

Måndagen är en "två-dag" för mig, dvs en halvfastedag. Samtidigt är det en körsångardag. Hur går det ihop?

Ja vadå, kan man tänka. Sjunga i kör är väl ingenting, det klarar man väl utan mat.

Elvis borde ha kört 5:2
Ja, det går nästan alltid bra. Eller alltid fram tills idag, för idag var det jobbigt. Jag sjunger i en rockkör för äldre. En stillsam kyrkokör kanske skulle gå lättare utan mat, men här ska man ju ta i med lite Elivsstuk. Elvis laddade ju upp med lite väl mycket hamburgare, hade han 5:2-at kanske han skulle ha levt fortfarande, eller var det just hans hamburgare som gjorde honom så stor, ja inte bara runt midjan alltså utan också på andra sätt? Tja, men lite nyttigare borde han ha ätit, det är nog helt klart.

Idag var första gången för mig som det var jobbigt att sjunga, och det berodde helt klart på det låga kaloriintaget. Jag sjöng fel flera gånger, sjöng t.ex. där bara tjejerna skulle sjunga och missade några rader som var åt tungvrickarhållet. Helt klart tänker man lite långsammare på 5:2-dagarna, jag får bli bättre på att mörka när jag inte är på topp.

Men det roliga är att så kommer det en två-dag när man verkligen är på topp hela dagen. Då blir jag hyperaktiv och vill t.ex. ta några extra promenader eller en löprunda till och är allmänt "på" hela dan.

Jag hoppas att det här var en engångshändelse så att jag inte måste lägga om mina halvfastedagar, men det jag kan konstatera idag är att det krävs kraft och koncentration att sjunga i kör, speciellt i en rockkör!



     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar