torsdag 27 februari 2014

Nu börjar det låta riktigt bra!

Min karriär som körsångare är rätt kort, jag är bara inne på andra terminen. Men nu börjar det låta riktigt bra i rockkören Rock Everybody.

Lars Jauring ger sina instruktioner. 
Inte för att jag förhäver min egen sång, den är rätt medioker och snarast på den nedre halvan, men med så många damer i kören så tror jag att alla vi herrar i kören är ganska viktiga. Flera av oss är gamla körsångarrävar och håller upp standarden på oss herrar rätt bra så att inte vi nybörjare drar ner det hela för mycket. Förhållandet är 1 till 10 i damernas favör så vi herrar får kämpa på rätt bra för att hålla ställningarna.

På sista träningen gjorde jag en ljudinspelning av en av låtarna, Lucky Lips tror jag det var, och jag blev imponerad av hur bra det lät. Vår körledare, Lars Jauring, är ibland lite perfektionist och får jag säga det själv så tyckte jag det märktes på inspelningen. Enligt min öron riktigt bra timing och riktigt bra tryck där det skulle vara bra tryck.  Det lovar gott för vår första riktiga föreställning i juni. Vårt framträdande utomhus på julmarknaden var rätt bra det också, men det blir väldigt konstigt med musiken utomhus, 1:a juni kommer det att låta bättre!

Tyvärr råkade jag ta bort inspelningen jag gjorde så jag kan inte lägga fram beviset här i bloggen, men på nästa träning ska jag göra en inspelning igen och då ska ni få se!

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar